ش. مه 28th, 2022

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور برخی موضوعات مرتبط، سوالات و ابهامات پیرامون کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل در شهرداری های کشور را تشریح نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور، عباس کرکه آبادی در این زمینه گفت: باتوجه به ابطال آئین نامه استخدامی کارکنان شهرداری های کشور، این کارکنان (بجز شهرداری پایتخت) مشمول قانون استخدام کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت می‏باشند، لذا کمیته اجرایی طرح طبقه بندی مشاغل جایگزین شورای اداری و استخدامی شهرداری های کشور گردیده و تشکیل این کمیته طی دستورالعمل شماره 36079 مورخ 99.9.10 ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در اجرای بخشنامه فوق برخی از شهرداری‏ها و استانداری‏ها درخصوص عناوین مشابه در ترکیب اعضاء و اهم وظایف کمیته های مذکور دارای ابهام بودند که پس از جمع بندی سوالات و ابهامات موارد ذیل جهت رفع ابهام و وحدت رویه در اجراء به شهرداری‏ها و استانداری‏های کشور ابلاغ گردید.

کرکه آبادی گفت: برای مثال به منظور جلوگیری از ایجاد وقفه در امورات مربوطه، در شهرداری‏هایی که به دلیل محدودیت ساختار سازمانی فاقد عناوین مشابه در انتخاب عضو “معاون اداری و مالی” می‏باشند، “مسئول امور مالی و ذیحسابی یا “معاون اداری و مالی” تعیین گردید.

وی افزود: اهم وظایف کمیته بررسی و تائید کلیه پیشنهادات ارتقای گروه، انتصابات؛ نظارت بر صحت صدور کلیه احکام استخدامی شهرداری، نظارت بر امر ماموریت و انتقال کارکنان در شهرداری‏ و تنظیم و بررسی اولیه پروندهای ارتقاء شغلی کارکنان می‏باشد.

کرکه آبادی خاطر نشان کرد: مواردی که مستلزم اخذ تصمیم‏گیری و مجوز از طریق این سازمان می‏باشد از جمله جذب و بکارگیری نیروی انسانی، استخدام، تبدیل وضعیت، ارتقاء شغلی و … مطابق فرآیندی خواهد بود که از طریق این سازمان اعلام می‏گردد.

وی تاکید نمود: استانداری‏ها کمیته های مذکور را به صورت مستمر مورد ارزیابی و بررسی قرارداده و در صورت مغایرت با قوانین و مقررات ، مراتب را با ذکر دلایل و مستندات قانونی حداکثرظرف مدت دو هفته از تاریخ وصول نامه به استانداری، طی نامه کتبی به شهرداری مربوطه اعلام نماید.

By adminak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *